Alitalia a letenky zdarma

Je to možná trochu škodolibé, ale často si libuji v průserech velkých firem a organizací a se zájmem sleduji, jak se s nimi vyrovnávají. Když mi v sobotu večer kamarád posílal odkaz na návod, jak přes japonské stránky italské letecké společnosti Alitalia získat slevu cca 6 000 Kč na letenku (což v mnohých případech znamenalo výlet zcela zdarma), věděl jsem, že to zavání průšvihem.

Alitalia se rozhodla podpořit prodeje letenek v zemi vycházejícího slunce a nabídla slevu na řadu zimních termínů ve výši 25 000 jenů. Italové ovšem nepočítali s tím, že internetová komunita je zvídavá a vynalézavá, a neučinila tak dostatečná opatření, aby se akční nabídka nemohla zneužívat. Sociálními sítěmi a specializovanými internetovými portály už chvíli po spuštění akce svištěly podrobné návody, jak se ke slevě dopracovat i bez znalosti Japonštiny.

Z Prahy se tak několik hodin lítalo do řady evropských zemí zadarmo a do Ameriky nebo Asie za pár tisíc korun. To však bylo nežádoucí a Alitalia velmi brzy toto letenkové šílenství stopla a omezila platnost slevového kupónu pouze na lety z/do Japonska. Až sem vše v pořádku.

Alitalia a letenky zdarma

Vraťte se prosím domů, místo vás letí někdo jiný. Foto: rogimmi

Pak ale musel naprosto selhat krizový manuál (pokud Alitalia nějaký má) a následné kroky společnosti byly tragické. Aerolinka začala všem, kteří si nestihli opatřit palubní lístek, bez dalšího vysvětlování rušit rezervace a vracet peníze. Z kopy radosti z levné dovolené se rázem stala hromada smutku a někdy i starostí, když přislíbené peníze zpět nedorazily.

Naprosto tristně byla zvládnuta i krizová komunikace společnosti. Česká pobočka, která v tu dobu měla být perfektně informována o vzniklé situaci a na požádání rozdávat omluvy a vysvětlení, místo toho redaktory iDnes.cz jen odkázala na italskou centrálu, která zatím mlčí. Zimní letecké výlety se ruší, bez náhrady, bez vysvětlení.

A teď vážně, co si o takovéto letecké společnosti budete po tomto incidentu myslet VY?

MYAlitalie, je to sice politováníhodná chyba, ale měla ses k ní postavit čelem a „prodané“ lety opravdu realizovat. Jasně, měly by za to padat hlavy, ale pokud zákazník „koupil“ letenku za nulovou cenu a neprovinil se žádným porušením obchodních podmínek, není důvod mu jeho rezervaci rušit. A i kdyby, nebylo by na škodu vydat tiskovou zprávu plnou sebevýčitek a litování a nabriefovat národní pobočky, aby byly schopny s cestujícími a novináři ohledně této nešťastné situace komunikovat.


        


Komentáře nejsou povoleny.