Frikulínské pracowní !nzeráty

Získat dobrou práci je obtížné, získat dobrého zaměstnance patrně ještě obtížnější. Velká část ejč ár manažerů se proto rozhodla pro razantní krok, zavolala si na kobereček své nejlepší copywritery a zadala jim za úkol vytvořit ten nejvyšperkovanější a nejodvázanější pracovní inzerát, který svět ještě neviděl.

Miluješ pevnou pracovní dobu, formální vztahy na pracovišti a striktní dodržování firemního dress codu? Tak to k nám raději nechoď. U nás najdeš mladou a všemu otevřenou partu, dobrou zábavu a pravidelné zdravotní vycházky na pivo. Dlouhé přesčasy s párty v kanceláři jsou samozřejmostí.

Mějte mě za puritána, ale pracovní inzerát by měl mít nějakou úroveň. Ten výše uvedený (ač smyšlený) láká na divokou pařbu v zábavním parku, rozhodně ne na pracovní pozici, kterou bych si někdy rád napsal do životopisu. Jasně. Je to cool a odvázaný, ale proti klasickým kancelářským klišé to bojuje pomocí klišé ještě horších – tedy těch pseudo odvázaných a mladistvých žbleptů.

Nejsme žádní přizdisráči a bereme svoji práci vážně. Stereotyp ani rutina u nás nemají co dělat. Jsme kreativní až za kopec a dokážeme vymyslet vše od obří kampaně pro americkou armádu po svatební oznámení naší recepční, ze kterého všichni sednou na zadek.

Jsme nejlepší. Nejlepší ze všech. Hlavně musíme pořád tvrdit, že jsme nejlepší, aby někdo neprokoukl, že možná úplně nejlepší nejsme… Dobrý produkt, jak známo, nepotřebuje nijak zvlášť uřvanou reklamu. Nepotřebuje ji tedy ani dobrý zaměstnavatel. Veškeré žvanění o tom, že je firma XYZ, s.r.o. nejlepší na trhu a umí vše od usmažení vajíček po sestavení raketoplánu, jen zvyšuje podezíravost, že si firma XYZ, s.r.o. asi trochu lže do kapsy.

Náš ideální kandidát není žádný nafoukaný machr z internetu. Nezáleží nám ani tak na životopise, ani na tom, kolik kde získal jakých ocenění. Náš ideální kandidát má především talent, ví, jak se v tom chodí, a nepotřebuje všude vodit za ručičku. Je to velký zvíře, který se jen tak ničeho nezalekne.

Jasně, jasně, náš ideální kandidát není žádnej vychloubačnej borec, zatímco my se chlubíme i tím, že máme v kuchyňce rychlovarnou konvici. To je už takovej evergreen. Frikulínské inzeráty nežádají odpracované roky, ale schopnost „chodit v tom“, o čemž se později dozvíte, že je to vlastně to samé.

Frikulínské pracowní inzeráty!

Každý takový inzerát vás jen motivuje si příště ty kraťasy ani neoblíkat. Foto: Shane Adams, Flickr.com

MYVážení zaměstnavatelé, psát cool pracovní inzeráty je jako psaní „w“ namísto „v“. Váš inzerát nemá za úkol potenciální uchazeče pobavit, ale motivovat je, aby vám poslali svůj životopis. To se ví, že nejsem příznivcem „klasických“ inzerátů na asistentku ředitele finančního oddělení, ale mile a upřímně napsaná nabídka na mě zapůsobí líp než tyhle vyšperkované perličky. A s těmi mladými, zábavnými a dynamickými kolektivy běžte už fakt do háje.


        


Komentáře nejsou povoleny.