Kavárny s milionem nabídkových lístků

Mladí rádoby manažeři, kteří v devadesátkách vyrostli v McDonalds a dodnes tam chodí na obědy i pracovní schůzky (protože „je dobré tam být viděn“) mají v patách slibnou kavárenskou generaci. Je hrozně mainstream nebýt mainstream, a tak mladiství intelektuálové včetně mě tráví svá odpoledne sami či s milou společností v kavárnách nejrůznějšího typu a ražení. A v podstatě všechny mají něco společného: miliony lístků s nabídkami pochutin všeho druhu.

Nezlobte se na mě, ale je to zkrátka zlo. Už jsme psali o hnusných zmrzlinových pohárech v chrudimské kavárně s hrubkou v názvu i o přeplácané výzdobě některých českých podniků. Ale tento neduh se dle mých zkušeností týká 83 % kaváren, které nejsou součástí větších řetězců (a které tedy mají nabídku unifikovanou a fungují většinou jako kávové bary).

Dokážu ještě pochopit, že průměrná česká restaurace má jídelní lístek s nabídkou obrovského množství pokrmů (Pohlreich má pravdu, nenuťte mě si neumět vybrat a s pastou táhněte do Itálie), k tomu separé nápoják na stole a na vyžádání vinný lístek s nabídkou flašek z Chateau Radyně.

Ale absolutně a nikdy a vůbec nepochopím snahu všemožných značek káv, džusů, medovníků, horkých čokolád a kdejakého dalšího balastu nutit provozovatelům kaváren svůj vlastní brandovaný lístek, který pak spolu s deseti dalšími překáží na stole. Lidi, vy to jako čtete? Já totiž většinou ne a obvykle si s radostí vyberu v přineseném klasickém lístku. Fascinující chvíle nastávají, pokud je např. horká čokoláda v nápojáku i na lístku vedle a obsluha ráda doporučí „tu správnou“ (čti výhodnější pro pana majitele).

Kavárny s milionem nabídkových lístků

Nabídka křídou na tabuli? I takhle lze bojovat proti lístkovému zlu…

Dokážete si představit, že byste přišli do restaurace, a zdejší dodavatel sýrů by měl na zvláštním lístku nabídku smaženého hermelínu a eidamu (mňaminky!), lokální pěstitel brambor by vás lákal na hranolky, krokety a bramborové rösti a zelinář Tonda by to korunoval graficky nepříliš vyvedenou nabídkou skvělé oblohy z mrkvičky, týden starého ledového salátu a zelí s koprem?

MYNedokážete? Já taky ne. Tak vezměte rozum do hrsti, milí kavárníci i dodavatelé, a konečně se domluvte na tom, jak rozumně dopravit zmiňované produkty do klasických lístků. Prospěje to všem, věřte mi.


        


Komentáře nejsou povoleny.