Marketing na sociálních sítích

Máte Twitter nebo Facebook? Jasně, že máte, jste progresivní lidé! A už vás někdy začaly sledovat nebo si vás přidávaly do přátel profily typu lednicky-a-pneumatiky.cz nebo sexyhrackylevne.com? Možná tomu nebudete věřit, ale někdo n��co podobného považuje za internetový marketing. O zrůdných způsobech získávání nových klientů či zákazníků v dnešním nadávání!

Twitter se stále více stává platformou pro běžné uživatele. Dnům, kdy se jednalo o sociální síť, ehm, „těch lepších“, je patrně již konec. Vlastně určitě. Dávno se nejedná o velkou internetovou komunitu lidí se zajímavými postřehy a názory. Tweety o vaření polévky nebo zalévání zahrádky jsou stále častějším jevem. A představte si, když někdo nabude dojmu, že se někdo o jeho radosti a strasti každodenního života zajímá. Toho využívají například tyto dva profily. Ve snaze získat větší počet followerů, které posléze nějakými čarovnými kousky přemění na zákazníky (návštěvníky), sledují každého prosťáčka, jenž se na této štěbetavé síti objeví. Jejich oběťmi jsou zejména začínající uživatelé s několika jednotkami až desítkami následovatelů. Právě u nich je největší šance, že jim laskavost v podobě kliknutí na tlačítko „follow“ nadšeně oplatí.

O neméně nechutnou zrůdnost se pokusil i Božkov, respektive agentura, která spravuje jeho profil na Facebooku. To, že se čas od času na této sociální síti objeví kouzelný obrázek, který je po lajknutí schopen předpovědět, kdy daný uživatel natáhne bačkory, je celkem normálka. Nedávno však bylo objeveno, že Facebook umožnil lajkovat obsah i pouhým stisknutím klávesy „L“, což byl značně efektivní způsob, jak zprasit přátelům stream hlavních příspěvků kvantem líbíčkovaných foteček. Samozřejmě se objevilo velké množství obrázků, které po stisknutí klávesy „L“ slibovaly liposukci či jiný zázrak. Jednoho dne něco podobného slíbil i jelen od Božkova a tím se zařadil na seznam zvířátek, která bych rád srazil autem a po tepelné úpravě snědl.

Marketing na sociálních sítích
Zlý jelen, zlý, zlý! Foto: facebook.com/bozkov.cz

Touha po zákaznících je naprosto pochopitelná, a tak plně repsektuji, rozhodne-li se někdo podmínit například nějakou soutěž lajkováním firemní stránky. Proč ne, to mi přijde docela fér. Méně fér je, když soutěž vyžaduje pozvání přátel nebo jejich přemlouvání, aby vám olajkovali vaši vtipnou básničku. Všechno má ale své meze a firmy/reklamky by se měly zamyslet, jestli právě jejich způsob náboru nových fanoušků není za hranicí spamování.

MYNE! Takhle sice získáte pár nových oveček, ale spoustu lidí spíše znechutíte. Proto, prosím pěkně, propagujte sebe a své služby originálně, ale lidsky. MY svým fanouškům za lajk můžeme slíbit jen dobrý pocit ze sebe samých.


        


Komentáře nejsou povoleny.