Motivační cinty na LinkedInu (a tak trochu i kravaťáci z AIESEC)

LinkedIn je podivná sociální síť. Mnoho lidí, kteří tam mají profil, ani příliš dobře neví, proč ho vůbec mají. Obecně se ovšem ví, že je dobré ho mít. Už jen pro to, že s ním nemusíte do firem rozesílat svůj strukturovaný životopis vysázený ve Wordu.

LinkedIn je pro většinu svých uživatelů přesně tohle:

Motivační cinty na LinkedInu (a tak trochu i kravaťáci z AIESEC)

Ačkoliv to není zrovna běžné, může být LinkedIn skutečně užitečný. Stačí se jen krotit a přidávat si do kontaktů pouze lidi stejného zaměření, které ideálně navíc alespoň trochu znáte. Snadno si pak budete moci udržovat přehled o novinkách ze svého oboru, které mezi sebou vámi podobní sdílí. Většina lidí se ale neudrží a začne si divoce přidávat kamarády, „kolegy“ z horního patra a náhodné známosti, které jednou zahlídli v tramvaji. Rázem se pak jejich newsfeed začne plnit věcmi, které je vůbec nezajímají.

Mezi těmi poslední dobou vévodí motivační obrázky.

Motivační cinty na LinkedInu (a tak trochu i kravaťáci z AIESEC)

Na LinkedInu je totiž nejaktivnější jedna velmi konkrétní skupina uživatelů.

Motivační cinty na LinkedInu (a tak trochu i kravaťáci z AIESEC)

Jsou to budoucí vládci země (možná i Země), mladí studenti převážně VŠE, kteří jsou členy všech studentských spolků od Klubu mladých manažerů po Společenství pro správně uvázanou kravatu. Pokud na nástěnce objeví letáček lákající na účast na konferenci, na kterém je kdekoliv napsáno „networking“, okamžitě si kupují vstupenku. Na těchto akcích pak všem cpou své vizitky s nadepsanou funkcí „General Manager of Something Something at AIESEC“.

Motivační cinty na LinkedInu (a tak trochu i kravaťáci z AIESEC)

Ačkoliv to už v pěti univerzitních spolcích vytáhli minimálně na viceprezidenty, nemají žádné skutečné pracovní zkušenosti. Což je trochu deptá a trochu ubíjí, a tak by se nejraději někde ožrali do němoty. Ale to nemůžou, protože by si mohli ušpinit jeden ze svých na míru ušitých obleků. A tak si místo toho se svými přáteli vyměňují motivační citáty a obrázky. Protože jen díky tomu se udržují při životě. Díky té představě, že když budou „myslet jako úspěšní“, tak jednou budou stát v čele představenstva nějaké miliardové firmy.

Motivační cinty na LinkedInu (a tak trochu i kravaťáci z AIESEC)

Jen doufají, že to bude už brzo, protože za chvíli jim končí předplatné Forbesu a na jejich poslední kurz koučování se nikdo nepřihlásil.

MYGet a life.


        


Komentáře nejsou povoleny.