Nové plnoformátové televize

Česko zažívá televizní boom. O tom snad nemůže být pochyb. Nejen díky ukončení procesu digitalizace a stále rostoucí popularitě satelitních, kabelových a IPTV platforem si řada lidí rozhodla splnit svůj dětský sen. Sen o vlastní televizi. A protože zvířátka ani historie nejsou dostatečně ku:l, proč ne rovnou plnoformátovou!

Po dobu mého (snad zatím) relativně krátkého života se na českém televizním trhu objevila celá řada stanic. Mí vrstevníci si jistě vzpomenou na celou řadu divných, zrnících programů, které se po rozpadu československé federace objevovaly na obrazovkách našich televizí. Pamatujete na OK3, později ČT3, televizi, která vysílala zahraniční zpravodajství a reprízy pořadů ČT? Pamatujete na Galaxii, která se snažila prorazit do pozemního vysílání se stejným programem, který na kabelovkách nabízí Spektrum, Hallmark a milion dalších kanálů, a nějak se to prostě nepovedlo?

Pamatujete na TV Public, první velký propadák liberalizace českého televizního trhu? Ano, to je ta slavná televize, která byla šířena v DVB-T, uváděla deset let staré reprízy často s původními logy Novy. A když se zjistilo, že se na to nikdo nechce dívat a investor prodělal kalhoty, pokusilo se vedení zachránit situaci tím, že začalo vysílací čas zahlcovat ještě o deset úrovní šílenější hromadou obsahu s nulovou hodnotou?

Nové plnoformátové televize

Studio TV Pohoda. Tady je veškerý komentář asi zbytečný. Foto: Facebook TV Pohoda

Já si pamatuji velice dobře. A přesto se další a další lidé z veřejného života i tiší investoři snaží prorazit na trh s podobným schématem: Televizí, která v nejlepším případě přetáhne nepatrnou část tradičních diváků Novy, kdysi nejdůležitější televize v naší malé zemičce. (Ta se mimochodem zmítá v posmrtných křečích a o Cinemě a hlavně Fandovi už řeč byla.)

Ano, je třeba uznat, že Barrandovu se to povedlo. Pravidelně si ukrajuje jednotky procent celkové sledovanosti svými miliontými reprízami Ženy za pultem, imbecilních telenovel a vlajkovou lodí, EZO.TV. Jenže v tomto případě se jedná o diváky, kterým lze prodat pouze levnou reklamu. Nejde o věkový segment 18-55, o lidi, kteří doopravdy kupují věci a tudíž živí televize skrze příjmy od inzerentů.

Jestli má předpoklad přitáhnout mladé diváky TV Pohoda nebo milion let chystaná Febio TV, to nechám na vašem úsudku (třeba z nabídnuté ilustrace). Nerozumím politice pražské TV Metropol, která se chystá vydat pod novým názvem „Pětka“ do regionů. Nevím, jak vy, ale já jsem si Metropol zapnul ve chvíli, kdy jsem se chtěl dozvědět, co se děje v Praze za mým rohem. Chtěl jsem vědět, kam zajít na zajímavou večeři či dobrou limonádu, chtěl jsem zažít město jinak. Rozmělní Pětka své vysílání reportážemi z míst, kde lišky dávají dobrou noc, nebo bude platit miliony za vysílání reportáží o přiblblých cajzlech na téže místech?

MYVážení, všichni se snažíte být jako COOL a nejde vám to. A víte proč? COOL nepřetahoval existující diváky ostatním televizím. Našel si nové. Zní to jako rada mladého cucáka, ale najděte si diváky vlastní. Existují. Jsem jedním z nich.


        


Komentáře nejsou povoleny.