Reklamní bloky v kinech

Když jsem byl malý, chodili lidé do kina ve svém městě, seděli v nepohodlných dřevěných sedačkách a sledovali trháky amerických devadesátek v čele s Pulp Fiction či Forrestem Gumpem nebo poslední české filmy, které měly srdce. Pak přišel přelom tisíciletí, děti začaly číst Harryho Pottera a novinami běhaly titulky ve stylu „Britští teenageři navštěvují kina pouze proto, aby viděli upoutávky na film o brýlatém čaroději.“ A konečně, dnes máme rok 2012 a čeští distributoři a majitelé multiplexů volají „Tůdle!“

Návštěva kina je dnes pro početnou rodinu docela nákladnou záležitostí. Pro mě, studenta, je to o špetku radostnější (hlavně v úterý s O2), nicméně i tak chci za své peníze dostat solidní zábavu bez kompromisů (když už mají fakt nestravitelný popcorn a nechutně drahou colu). Součástí takové zábavy pro mě odjakživa byla i úvodní čtvrthodinka protkaná trailery na současné i budoucí trháky. Přeci jen člověk ne všechno zachytí v novinách či na ČSFD/IMDB a také si často nepustí trailery na filmy, které distributoři svými překlady názvů neskutečně zprznili. (Ahoj, Méďo!)

Reklamní bloky v kinech

A takhle budou brzy vypadat i VAŠE kina! Foto: m4tik

Jenže v Čechách si už asi definitivně někteří lidé nevidí ani na špičku nosu. A tak se místo držení se relativně osvědčeného schématu „pustíme lidem před filmem pět upoutávek, aby na některý z těch filmů vyrazili do našeho kina příští měsíc znovu“ rozhodli v CinemaCity i Cinestaru hnát za vidinou lehkých zisků z reklamy na produkty. Takže v roce 2005 nám začali pouštět pěkně vyvedenou a hravou reklamu na Coca Colu. To bylo fér. Nynějších dvacet příšerných (a příšerně nazvučených, což v kině extra vynikne) reklam na všemožné kraviny od půjček přes auta až po vložky, to fér prostě není.

Reklamní bloky v kinech

"A to nám jako pouštíte… reklamy?"

MYVážení provozovatelé multiplexů napříč naší republikou, vraťte nám upoutávky. Pokud možno v plné délce! Ztratili-li jste definitivně víru v sebe sama (a naši i světovou tvorbu), mějte aspoň trochu rozumu a nepouštějte si do kin reklamy, které návštěvníky znechutí. Přiznejme si, že pokud člověk náhodou skončí na filmu s Adamem Sandlerem, upoutávky jsou to jediné, co může večer zachránit.


        


Komentáře nejsou povoleny.