Super Bowl XLVIII

Neděle, která je de facto považována za státní svátek v USA, zajímá čím dál tím víc Čechů. Možná roste hráčská základna amerického fotbalu, máme tu čím dál tím víc pozérů, milovníků reklam, vyskakujících bradavek či tak nějak všechno dohromady. Ti všichni letos viděli, jak jedna z nejsledovanějších sportovních událostí roku stála… za prd.

Pokud čirou náhodou nevíte, co to vlastně Super Bowl je, pusťte si 14. epizodu 2. série How I Met Your Mother. Ano, tu, ve které Ted vyrábí Zatemňovač smyslů 5000, jen aby nezjistil výsledek zápasu, na který kvůli pohřbu barmana z baru McLaren’s nemohl koukat. Zápasu, ve kterém spolu bojují dva nejlepší týmy o spoustu peněz, nekonečnou slávu a prsteny pro vítěze ve sportu, které je pro Američany víc než náboženství. A všichni víme, jak to má většina světa mimo ČR s náboženstvím…

Letos to měl být dokonalý zápas. Souboj nejlepšího útoku v lize (Denver Broncos) s rozehrávačem Peytonem Manningem, kterého mnozí označují minimálně za jednoho z nejlepších v historii, s nejlepší obranou týmu Seatle Seahawks. Nepovedlo se. Seahawks smetli Broncos třetím největším rozdílem v historii a v podstatě už brzy po poločasu bylo rozhodnuto. Mám osobně radši sporty, ve kterých nestačí hrát božsky chvíli a zbytek zápasu si hlídat výsledek. Třebas v tenise musíte být lepší až do konce, jinak prostě prohrajete.

Síla grafů: Provoz na serveru Pornhub z Denveru a Seattlu v čase SuperBowlu. Chlapce z Denveru zápas očividně přestal bavit poměrně brzo…

Síla grafů: Provoz na serveru Pornhub z Denveru a Seattlu v čase Super Bowlu. Chlapce z Denveru zápas očividně přestal bavit poměrně brzo…

Fotbal napínavý nebyl, tak co taková halftime show? Tu už druhým rokem sponzoruje Pepsi a je třeba říct, že na předešlé ročníky, ve kterých hvězdy světového formátu oslňovaly stadiony i diváky u televizních obrazovek, jsou asi nenávratně pryč. Bruno Mars si zazpíval dvě písničky na pódiu s hvězdami a pruhy, stadion v New Jersey ozářil ohňostroj, v průběhu pozdravů amerických vojáků promítaných jejich rodinám přicupitali kalifornští Red Hot Chilli Peppers, zahráli jednu písničku, dva tlustí černoši ve studiu udělali wow a následovaly reklamy. Amerika v prášku. A polívky z pytlíku, jak asi víte, zasytí, ale žádná gastrobomba to není.

Reklamy! Je třeba nezapomínat na to, co je pro mnohé na Super Bowlu to vůbec nejzábavnější. I české servery tlačily do diváků informace o tom, že půlminutová reklama přijde zadavatele na 4 miliony dolarů, takže to zkrátka musí být něco! Letos však bohužel šlo spíše o vzájemnou masturbaci výrobců amerických vozidel, kteří jeden přes druhého zdůrazňovali, jakou celonárodní pýchu představují. Pobavili či dojali snad jen mexikánci se svými Dorritos, fejkový Budvar se štěňátkem a koníčkem (koho by neobměkčila reklama se štěňátkem?!) a rasově vyvážené Cheerios (taktéž se šťěňátkem, tak trochu).

MYLetos to zkrátka nějak celé neklaplo. Phoenix v příštím roce může ukázat hezčí ohňostroj, Pepsi skutečnou show o poločase, FOX může zdvojnásobit sazbu pro reklamy automobilek, které tvořily 70 % procent programu. A Peytonovi Manningovi doporučuji, aby v případě, že se nějakým nedopatřením do finále dostane i v další sezóně, přestal házet jako holka.


        


Komentáře nejsou povoleny.