Uživatelské recenze

Moderní internet je děsně super věc a fakt, že si uživatelé mohou navzájem poradit, které produkty jsou fajn a které méně, vypadá prostě a jednoduše skvěle. Na papíře. Protože bez dalšího promýšlení tenhle systém stejně jako řada jiný selhává na předem těžko vypočitatelném měkkém faktoru. Na lidech.

Protože mám jenom jedny nervy, vybíral jsem minulý týden nový mobilní telefon jako náhradu za svůj stařičký Nexus S. Protože mám spoustu volného času a málo peněz, vybírám po večerech herní konzoli, se kterou bych si za přijatelný ranec peněz užil hodně muziky. A já debil při tom vybírání klikám do sekce uživatelských recenzí na Heuréce, na Alze, v jiných obchodech…

Takže se dozvím kupříkladu, že:

  • Tenhle a tuten smartphone je úplně na hovno, protože mu baterka vydrží jenom 3 dny.
  • Při maximálním jasu a hraní her se vybíjí baterie, ergo telefon je úplně na hovno.
  • PlayStation 4 je taky konzole úplně na hovno, protože na ní nejdou hrát hry z XBoxu360 a PlayStationu 3 a kazetových videoher ze Sapy.
  • S Google Chromecastem nejde streamovat obrazovka iOS zařízení, takže je to zařízení úplně na hovno. (To dá rozum.)
  • Tohle a tamto zařízení nemá instalaci-interface-titulky-kdovíco v češtině, přestože o tom v popisu buď nepadlo ani slovo, nebo je to přímo vyvráceno. Copywriter na hovno.
  • Když chcete spát vedle ledničky, slyšíte, na hovno, kompresor!

A mohl bych hledat a psát dál a dál, ale mě to nebaví. Nechci se a priori nad lidi, kteří podobné věci k produktům píšou, povyšovat. Pro někoho to může skutečně být podstatná informace a problém a hlas lidu by měl rozhodnout, zda je recenze užitečná, či nikoliv.

Tenhle článek je taky na hovno. Napíšu si vlastní, a bude tam blackjack, a děvky! Foto: Jonund, Flickr.com

Tenhle článek je taky na hovno. Napíšu si vlastní, a bude tam blackjack, a děvky! Foto: Jonund, Flickr.com

Heuréka i Alza systém hodnocení příspěvků mají (na rozdíl od mnoha jiných, kteří ho zavedou ASAP, děkuji). Jejich zásadní a vtipný problém ale spočívá v tom, že oproti třeba Steamu (kde vidíte jako první recenze nejužitečnější, logicky) Heuréka na toto hodnocení absolutně nebere ohled při řazení, a Alza ho pro jistotu ani nezobrazuje, palce jsou titěrné a šedivé a jestli se nějak příspěvky řadí nebo ne, neví snad ani ten zelenej ukřičenej zmrd.

MY

Milé e-shopy, srovnávače a všechny další weby, jež provozujete systém uživatelských recenzí: Hodnocení užitečnosti příspěvků a jejich řazení je věc, kterou bych snad zvládl za hodinu napsat v PHP i já. (A to jsem na to fakt blbej.) Předpokládám, že vy to zvládnete taky – svět pak bude o něco racionálnějším místem, ve kterém se mobily budou při používání vybíjet. Doufám.


        


Komentáře nejsou povoleny.