Velké fotky s kontrastním písmem

Tak nějak jsem vždy toužil být grafikem. Přál jsem si dělat plakáty, letáky, loga a nebo klidně jen sázet písmenka do knížek tak, aby netrhala očima. Nemám na to cit. Zvládnu nakreslit pejska a mám i fígl na slona a žirafu. Ambice na vyšší levely výtvarné kreativy mě opustily ve chvíli, kdy jsem se ve Photoshopu učil nakreslit čtverec. Vzdal jsem ambice grafické tvorby a začal místo toho textovat. Možná to byla chyba. Letošní rok by byl můj.

Posledních pár měsíců začíná mít západní civilizace nesmírně unifikovaný vizuální styl. Nemám nic proti minimalismu a většina současných typografických vychytávek se mi dost líbí. Jediné, co mě pobuřuje, jsou příspěvky stylu velká fotka jako pozadí a přes to nápis v kontrastní barvě.

Velké fotky s kontrastním písmem

Zdroj: www.facebook.com/converse

Přiznávám, že na televizi to vypadá božsky. Stejně tak slidy v prezentaci jsou mnohem zábavnější, pokud je na nich velká fotka a na ní minimální množství textu. A na Facebooku mají příspěvky tohoto střihu ultimátní výsledky. Vlastně i první takovéto plakáty se mi hodně líbily. Ale… nezačíná to být tak trochu klišé?

Velké fotky s kontrastním písmem

www,narodni-divadlo.cz

Je to hrozně jednoduché. Pořídíte pěknou, ideálně tmavou a zajímavě barevnou fotku, barvy doladíte Photoshopem, přes to do zlatého řezu umístíte velký název představení (datum koncertu, název knihy, nebo cokoli propagujete) v nějaké kontrastní barvě (když vás žádná nenapadne, bílá zklame málokdy). Bezpatkový font (Helvetica pořád jede a Arial je Helvetica chudých) a monochromatická patička s obrysy log sponzorů budiž dodány jen pro sychr, aby to bylo dost trendy.

Velké fotky s kontrastním písmem

Zdroj: www.volimkarla.cz

Říkám, je to většinou relativně funkční. Lidé mají fotky rádi a ono to vážně vypadá dobře. Ale není náhodou úkolem grafika či art directora přijít s nějakým (promiňte mi tu troufalost) nápadem? Kam se poděly nové nápady a řešení, které nevypadají jako slajdy lepší prezentace nebo screenshoty televizních obrazovek?  A než se začnete vymlouvat – udělat ryze textový plakát je sice brutálně in, ale nejmíň od loňských Varů to taky není žádný odvaz. Jo a taky – proč předěláváte všechna loga na jedno a totéž?

MYGrafici a vy kolem, chápu vás. Funguje to, je to jednoduché a v podstatě na tom není co zkazit. Uvědomte si ale, že tak za dva roky budou všechny vizuály, plakáty a letáky dneška vypadat stejně. Originalita je nenahraditelná a u spousty z vás se bojím, že jste zapomněli, kde jsou ve Photoshopu jiná tlačítka než to, kterým se vkládá textové pole. 


        


Komentáře nejsou povoleny.