Výluka tramvají v centru Prahy

Při každém byť sebemenším dopravním omezení kdekoliv a kdykoliv se vyrojí zástup remcalů, kteří by nejradši všechny ty opravy a inovace jednou provždy zakázali. Dnes se mezi ně hrdě zařazuji, protože pro nesouhlas s brutální výlukou tramvají, která dnešním dnem začala v centru matičky Prahy, mám pár docela slušných argumentů.

Naprosto rozumím tomu, že desítky let staré tramvajové tratě po celé Praze čas od času potřebují opravit, že bezbariérový přístup k důležité zastávce Lazarská má s ohledem na budování výtahu z metra smysl, a naprosto nepochybuji, že mě někdo v komentářích zpraží neprůstřelným vysvětlením, proč se trať mezi Lazarskou a Jindřiškou musí opravovat právě teď.

Já bych to ale zkrátka dělal maličko jindy.

Dopravní podnik měl vynikající příležitost vybrat si mezi dvěma variantami. Buď mohl výlukou v prázdninových měsících vytočit pár bezradných turistů (většina si na tramvaje netroufá a jezdí všude metrem) spolu s několika málo pracujícími, kteří zrovna nemají reálně či de facto volno, nebo výlukou v měsících zimních nasrat pracující a školáky, pro které je zejména devítka nepostradatelnou linkou.

Vybral si výluku od dubna do června a pokud jste poslední dobou šli přes Staromák, víte, že turisti už v Praze jsou. Takže nasral všechny. Gratulujeme.

Křížek místo stanice "Národní třída" krásně podtrhuje zoufalství celé situace. Zdroj: DPP

Křížek místo stanice Národní třída krásně podtrhuje zoufalství celé situace. Zdroj: DPP

Každá výluka se dá nějak přežít, pokud dává náhradní doprava smysl. Běžný stav, kdy se řada tramvají v centru kříží, střídá stav, kdy jde o dvě oddělené tramvajové linie spojené metrem linky B. Právě alibistickou větičku „v centrální části města doporučujeme cestujícím využívat jako náhradní dopravu linky metra“ používá náš slavný dopravní podnik jako návrh řešení nastalé situace.

Což je fakt super, protože nejbližší stanice metra B, Národní třída, která by perfektně vyřešila problém a spojila dvě rozpojené tramvajové tratě, je už dva roky zavřená. Všimli jste si toho, šmoulové? Ne? Tak vám to říkám. Překvápko, co?

A kdyby někdo po asi tak půl století konečně dostavěl trojský most, mohlo by pár lidí k dopravě do centra po příjezdu vlakem využít sedmnáctku z Holešovic místo devítky z hlaváku. Nepovedlo se.

MY

Milý dopravní podniku, tohle jsi fakt podělal. Mohl sis krásně vybrat, koho vytočíš, a počkat s přestavbou pár měsíců, než se otevře metro na Národce. Místo toho jsi rozjebal dopravu v centru v době, kdy ji všichni potřebují nejvíce. Takže příště zapojíme při plánování výluk trochu toho přemýšlení, áno?


        


Komentáře nejsou povoleny.