Wizz Air a další nízkonákladovky

Včera jste měli možnost si po celý den zakoupit letenky u společnosti Wizz Air s 20% slevou (nebo, jak oni sami uvádějí, za 80 % původní ceny; to zní líp, ne?). Vzhledem k tomu, že se jedná o nízkonákladovku, mohli jste v mnoha případech zakoupit letenku na nějaké pěkné místo za cenu nižší, než kolik stojí celodenní síťovka Českých drah.

Nemá cenu se zmiňovat o tom, jak celý den padaly Wizz Airu servery jako přezrálé švestky na sklonku léta. Něco takového je běžné u všech více či méně snových nabídek a zdá se, že se s tím zkrátka nedá nic dělat (dá, ale „nikdo“ o to nemá zájem). Ani mě netrápilo, že v průběhu rezervace letenek na mě stránky mluvily kombinací češtiny, angličtiny a maďarštiny. Jsem přesvědčený, že se mi výraz folytatódik bude někdy při cestě do Budapešti hodit.

Ale co by tedy šlo udělat zatraceně lépe? Vycházejme z toho, že jsem objevil skvělou nabídku červnových letenek do Benátek za pěkňoučkých 430 Kč za kus. Ale pozor, nikoliv na letiště přímo v Benátkách, potažmo v přilehlém Mestre, nýbrž do třicet kilometrů vzdáleného Trevisa. Ale co, až se podaří ve Vodochodech prosadit mezinárodní letiště, určitě se také bude prezentovat jako Praha Vodochody (nebo Praha Vodochody – David Rath).

První trable přicházely ve chvíli, kdy jsem se pokoušel zjistit skutečnou cenu. Nikde na webu se neuvádí, zda se jedná o ceny před slevou, nebo až po ní. Teprve když jsem se rozhodl naznačit svůj zájem o nákup, objevila se mi skutečná cena po slevě s přeškrtnutou původní. Tedy, původní… Takzvané staré ceny byly mnohdy nižší než ceny původní, ale počty nakonec seděly, takže čert to vem.

Wizz Air a další nízkonákladovky

Pevně věříme, že alespoň některé služby si zachovají svoji úroveň. Foto: Marcio Pinheiro, Felipe Quintella

Opravdové rozhořčení přišlo až ve chvíli, kdy jsem se dostal ke kroku zaplacení rezervace. Jak již bylo uvedeno, Wizz Air je nízkonákladovka. Nízkonákladovka nejhrubšího zrna, takže si účtuje třeba každé (jiné než palubní) zavazadlo nebo odbavení přímo na letišti. Celkem nesmyslně vysoký je poplatek za platbu kartou (162-216 Kč dle druhu karty). Ale dobrá, Visa i MasterCard si za své služby účtují několik procent z transakce, chápu. Nechápu však, proč se platí 108 Kč v případě, že chci rezervaci zaplatit bankovním převodem (který nepřináší společnosti téměř žádné náklady), a už vůbec nechápu, proč bych měl tento poplatek platit za každou letenku, nikoliv jednou za celý nákup. Při dvou zpátečních letech se tato roztomile halířová položka vyšplhala na 432 korun. Sami si jistě dokážete spočítat, kolik láhví rumu nebo půllitrů piva by za to bylo.

Další detaily (na webu mi psali, ať zaplatím rezervaci do pěti dnů, mailem mi přišlo, že musí být uhrazena do 24 hodin) mě štvaly už méně. Wizz Air je maďarská firma. To je obhajoba téměř na vše. Ale prdel si z nikoho dělat nemusí!

MYVšechny nízkonákladové aerolinie, chápu, plně chápu, že na něčem přeci jen vydělávat musíte, takže respektuji vaše zpoplatňování každé pitomé drobnosti. Buďtě však alespoň trochu fér, neúčtujte věci, které vás nemohou stát ani korunu a hrajte se zákazníky s otevřenými kartami.


        


Komentáře nejsou povoleny.