Copy General si své zákazníky pečlivě vybírá

Potřebujete si někde vytisknout voucher ze Slevomatu, vstupenky na koncert nebo třeba pětistránkovou esej do školy? Pak zapomeňte na Copy General a poohlédněte se jinde. Copy General o vás totiž nestojí.

Obdobně malou zakázku jsem si chtěl nechat vytisknout v Copy General v Londýnské ulici v Praze. Byla sobota odpoledne. V pobočce nebyla ani noha (a v prvních dvou minutách ani obsluha). Když jsem požádal o kartu do samooblužné zóny, dostal jsem k ní i informaci o tom, že minimální cena zakázky je 29 korun. Tak jsem ji zase s díky vrátil a odebral jsem se tisknout k automatu v nedalekém Tesco Expres, kterému jsem za to zaplatil 4 koruny.

Po krátkém brouzdání na webu Copy General jsem zjistil, že minimální cena zakázky není jediná novinka, která zákazníky v samoobslužné zóně čeká. Nově taky musí zaplatit (bez ohledu na velikost zakázky) 1 korunu za každou minutu strávenou na počítači během odesílání dokumentů do tiskárny. Pokud se navíc zdržíte více než 15 minut, cena za jednu minutu se rázem zčtyřnásobí.

Za tím vším stojí údajně snaha eliminovat neukázněné zákazníky, kteří kromě tisknutí využívali počítače k brouzdání na Facebooku, sjíždění porna a bůhví čeho ještě. Vzápětí ovšem na svých internetových stránkách Copy General přiznává, že malí zákazníci mu jsou ukradení: „Dostupnost i kvalita našich služeb v kopírovacích centrech způsobila, že v posledních letech rapidně narostlo množství drobných zakázek. Tyto malé zakázky nezohledňují cenu našich služeb, navzdory tomu, že je stále zkvalitňujeme.”

Kdo má pořád přeskládávat kvůli jedné kopii?!

Kdo má pořád přeskládávat kvůli jedné kopii?!

A právě proto si asi zvolili ten nejhorší způsob, jak napravit kázeň zlobivých zákazníků. Nepotrestali jen ty, kteří netisknou, ale odesílají maily, ale potrestali úplně všechny. I ty, kteří u počítače stráví dvě minuty nebo ty, kteří, stejně jako já, přijdou v sobotu odpoledne do úplně prázdné pobočky. Pokud by mělo Copy General snahu jen zrychlit odbavování zakázek, určitě by našlo jiné řešení. Napadá mě jich hned několik:

  • Vyčlenit jeden počítač, který na jednu kartu umožní přístup jen na pět minut.
  • Vytvořit emailovou schránku, kam budou zákazníci malé zakázky odesílat a následně si je na předem určeném terminálu vyzvedávat a tisknout po zadání emailové adresy, ze které dokumenty pro tisk odeslali. Nic jiného by na takovém terminálu dělat nešlo.
  • Penalizovat pouze neúměrné využívání počítačů, např. kdo tiskne do 10 Kč, má pět minut použití počítače zdarma, kdo tiskne nad 50 Kč, má jich třeba deset. Zbytek se platí. Uznávám, vytisknout dva PDF soubory by do pěti minut zvládla i moje babička, která by na počítači pravděpodobně hledala, kde se na něm dá přepnout na Novu.

Ale, co bychom se snažili. Přijďte příště, až si budete chtít nechat vytisknout 500 letáků a možná se o tom pobavíme…

MYMilé Copy General, možná si neuvědomujete jednu věc. Pokud s vámi bude spokojený zákazník, který si u vás jednou do měsíce tiskne tři stránky, pravděpodobně si na vás vzpomene i ve chvíli, kdy bude přemýšlet, u koho si má nechat vytisknout zakázku za několik tisíc. Já už třeba po této zkušeností vím, že diplomku si nechám vyjet a svázat někde úplně jinde.