Kosa v kině

Klimatizovaná místa mohou být fajn. V klimatizovaném pokoji člověk může zalít květiny, vyluxovat nebo naporcovat na malé kousky souseda a skoro vůbec se při tom nezapotí. V kině, kde lidé běžně nic nezalévají ani neluxují, klimatizace moc fajn není.

Smysl toho, proč má být v kině zima jak psinci, mi není znám. Žádný z mých známých ještě nikdy nepronesl větu: „Je skvělé, že je v kině chladno, neboť se díky tomu mohu lépe soustředit na filmovou naraci.“ (Možná právě vy takové věty říkáte, ale právě vás jsem při psaní tohoto textu neznala. Příliš mi to ani nevadí. Lidé, kteří moc často používají slovo narace, jsou divní.) Naopak se dost často shodujeme na následujícím scénáři:

  • Prvních patnáct minut se nás kino celkem úspěšně snaží přesvědčit o tom, že je v něm velmi příjemně.
  • Dalších patnáct minut nás o tom přesvědčuje už o něco méně úspěšně, ale jsme ještě ochotni sami sobě lhát.
  • Následující půlhodinu se naše pozornost pomalu stáčí z: „Vrátil jsem se, abych se pomstil, Johne,“ na: Kosa, kosa, kosa, kosa!
  • V poslední fázi odsouváme stranou všechny zábrany a za drkotání zubů na sebe navlékáme všechny svršky i spodky, které máme, nedbaje na maminčiny poučky o tom, že když si tu čepici teď necháš, tak ti pak venku bude zima. Víme totiž, že pokud si tu čepici teď nevezmeme, žádné pak už nebude.

V zájmu objektivity musím samozřejmě zmínit, že hlavním zlosynem jsou v tomto směru (a ostatně jako vždycky) multikina. Ale ani malá kina se svou „příjemně pokojovou teplotou“ nejsou úplně bez viny.

Skoro to vypadá, že je tam teplo, viďte? Ale není! Foto: m4tik

Skoro to vypadá, že je tam teplo, viďte? Ale není! Foto: m4tik

Ptala jsem se sama sebe už mnohokrát, proč nám tohle provozovatelé kin dělají?! Napadá mě, že možná došli k závěru, že přílišné vytápění sálu pro těch všeho všudy dvacet lidí, kteří pak na film zavítají, je vyloženě rozhazovačnost.

Na druhou stranu by ale možná někdo mohl říct, že zavraždit si těch dvacet moulů, kteří jsou ještě stále ochotni za filmy platit, také není úplně rozumná obchodní strategie.

MYZákazníci jsou v dnešní době rozmazlenější a rozmazlenější. Dnes si vyvzpomněli, že by rádi teplo v kině. A co zítra? Snad kino bez milionu reklam? Ne, dělám si srandu, i naivita má své meze.