Nákup elektra by měl být něčím, co každého zákazníka potěší. Za své peníze si domů odnese ve většině případů zboží, které mu bude dělat radost až několik let. Může se jednat o ledničku, do které se vejde dvakrát tolik piv než do staré, televizi s HD rozlišením, které k maminčině radosti odnaučí dívat tatínka na porno, anebo třeba i toustovač, který dělá třiapůlkrát lepší tousty než ten předchozí (protože je půlí na trojúhelníčky). Prodejny s elektrem by tedy měly působit milým a přívětivým dojmem.
Existuje však jeden řetězec, který působí jako smradlavý pankáč (nic proti pankáčům) vedle ustrojených a usměvavých kravaťáků. Ti, kteří si přečetli titulek dnešního článku, již vědí, že mám na mysli OKAY Elektrospotřebiče.
Argumentem nízkých cen (které, ruku na srdce, nejsou nijak zásadně lepší než v jiných řetězcích) se OKAY Elektrospotřebiče snaží omluvit fakt, že jsou jejich prodejny nejenom hnusné, ale navíc považují své zákazníky za nesvéprávné idioty.
Jednotlivé prodejny (a pokud jste měli někdy tu smůlu v OKAY nakupovat, jistě mi dáte zapravdu) jsou koncipovány jako překážkové dráhy, v nichž jsou obsažena všechna oddělení od praček až po baterky do foťáků. Po vstupu na tuto atrakci již není cesty zpět a zákazníci jsou nuceni projít mezi všemi vystavenými spotřebiči. Bez možnosti se vrátit nebo si trasu jakkoliv zkrátit.
Kulička jste vy v prodejně OKAY. Foto: fritzmb, Flickr.com
Toto je snad nejbizarnější způsob apsejlu („Dáte si k tomu hamburgeru ještě hranolky?“), který pracuje s úchylnou myšlenkou, že projde-li zákazník kolem dostatečného množství myček nádobí, určitě ho to přiměje si některou z nich zakoupit.
Tuto zvrhlost se snaží řetězec v reklamách omluvit tvrzením, že se jedná o diskont se značkovým elektrem. Ale povězte, chodili byste nakupovat do Lidlu nebo Penny Marketu, kdybyste za účelem nákupu jedné krabice mléka museli projít kolem minerálek, alkoholu, zeleniny, vajec, masa, sýrů, kečupu, koření, cukrovinek, sušenek, cereálií, zubních past, toaletního papíru, pracích prášků…
Vážení manažeři OKAY s.r.o. Ani mi tak nevadí, že máte hnusné podlahy a nepříjemný personál, když mi za to nabídnete o krapet lepší cenu. Nepovažuji ovšem za rozumné ze mě labyrintovým uspořádáním sortimentu na prodejnách dělat idiota, který neví, co si koupit. Ponižuje mě to. A ostatní vlastně taky.