„Základní otázka, kterou si musíme klást při tvorbě produktu, je, zda šetříme lidem čas, pomáháme jim vydělat více peněz nebo jim zvyšujeme šanci mít sex,“ odvolává se často na někoho můj bývalý kolega Lubo. Včerejší Noc reklamožroutů opět dokázala, jak obskurně lákavé je využívat pouze třetí argument.
Relativně příjemná podívaná patnáctiletým chlapcům odkrví mozek natolik, aby KB své peníze svěřili.
Ňadra prodávají. Reklama se bez nich neobejde, ať už prodáváte spodní prádlo, stavební materiály nebo třeba oplatky.
Oříšky pro opravdové chlapy
A teď si představte, že se role otočí. Namísto ženských křivek ne nepodobných kytaře se začnou do reklam tlačit ven trojúhelníková záda, řezané mužské tváře, po nichž poteče kapalina, a konečně reklamní blok uzavřou záběry na strništěm zarostou bradu a jazyk olizující nanuk. Třeba to bude všechno vypadat takhle:
Zmíněna Noc reklamožroutů ukázala určité pokrytectví. Reklamy s prsatými nahými modelkami v bazénu nebo ty, v nichž lahvička alkoholu po pohlazení ženskou rukou začíná bobtnat, sklízely potlesk a smích. Záběry (ano, jsou přehnané i na mne) na mužské rozkroky byly kvitovány s opovržením.
Skutečně nejsem prudérní člověk. Nemám problém, pokud se argumentem snadno dostupného páření prodává deodorant, nevadí mi to vlastně ani u oblečení. Skutečně ale musíme mít ty pindíky a ořechy skoro u všeho?
Za svou kariéru tvůrce reklam a bulvárního pisálka jsem se také dopustil několika drobných přešlapů. V drtivé většině případů však dvojsmysl vznikl nechtěně (vzpomeňme snad jen titulek „Když vám vlhne, myslete na prodyšnost“ u textu o izolaci zdí). Tímto se omlouvám a přiznávám, že i nechtěně je to vážně hnus.
Kreativci, kopíci, artdirektoři a my všichni, konzumenti, vykašleme se na to. Ty tam jsou časy, kdy poprsí či rozkrok byly něčím tak pikantním, že to přitáhlo pozornost. Nemáte posilovat v mužích pocit nezkrotného samce a v ženách poddajné rozhoďnožky. A ani naopak. Sexem prodávejte jen to, co s ním nějak souvisí. Přístup k pornu má doma už stejně skoro každý.