Telemarketéři všech zemí, … !!!

Volají mi. Volají vám? Volají. Voláte jim? Nevoláte? Nevolejte. Nedovoláte se. Provolávejte úprk, utíkejte a neohlížejte se. O kom-čem že to mluvím? Jejich revírem je openspace, jejich tempo je zavražděníhodné, jejich cíle jsou majitelé nekradených telefonů od vrahů malých králíčků a vyděračů. Je to tak, Česká republika je definitivně zemí piva, hezkých holek a uhrovitých puberťáků v telefonních centrech.

Telemarketéry jsem si osobně rozdělil do tří kategorií, z nichž každá má svá specifika. Můžete se mnou a tímto rozdělením nesouhlasit, popřípadě mě doplnit; diskuzi se nebráním a rád se nechám poučit o tom, na koho jsem ve svém spravedlivém rozhořčení zapomněl.

Telemarketéři všech zemí, ... !!!

83 % operátorek v call centrech vypadá přibližně takto. Foto: craighwk

  1. Lidé přímo od operátorů

Asi nejméně otravný typ. Zpravidla mají alespoň nějaké proškolení ohledně toho, kdy mi volat mohou a kdy ne; mají solidní informace o mém účtu. To mi nevadí, s ohledem na to, co budu zmiňovat u dalšího typu; nemyslím si, že by pracovníci operátorů masově zneužívali či prodávali moje data – on to za ně operátor udělá sám „ve velkém“, což mě tolik nebolí. Na druhou stranu nepochybuji o tom, že kdyby mě někdo chtěl „zničit“, bude o mně a mém životě mít s trochou snahy a kontaktů velmi přesnou představu.

Většinou nabízejí přechod na vyšší tarif a četnost jejich telefonátů se zvyšuje s končícím závazkem (u O2 a T-Mobile, Vodafone se chlubí tím, že si zákazníky neuvazuje). Dá se jich zbavit alespoň na pár měsíců výslovným požádáním, aby vám nevolali (oni to pak zase časem zkusí).

  1. „Partneři“ operátorů

Podle mého neskromného názoru největší žumpa. Pravidelně mi volají okolo osmé ráno, když dospávám večerní práci (konkrétně při psaní této věty je půl třetí ráno). Na nějaké vyjádření nesouhlasu a nezájmu naprosto neberou ohledy. Co mě ale vytáčí zdaleka nejvíc, je právě fakt, že nemají přístup k mým datům. Ani základním. To by bylo tak akorát. Vyvarovali bychom se trapných momentů, jaké jsem v poslední době zažil já či můj známý Michal.

„Mám pro vás výhodnou nabídku, máte Pro tarif a voláte za 7.90Kč/min a SMS máte za 3.60, když si koupíte tarif za 230Kč.“ 
„Moment moment, to je blbost, hovory mám za 6.90 a smsky za 1.90.“ 
„Aha… já jsem tu nová, nepamatuju si to…“ 

„Dobrý den, zde partner O2, s potěšením vám sděluji, že vám mohu nabídnout ušetření čtyř set korun měsíčně při přechodu na [nepamatuji se] (…) Mám kontrolní otázku, vy podnikáte či pracujete?“
„Dobrý den, já studuju a utratím za telefon tři stovky měsíčně, takže mě ten váš matematický zázrak zajímá, povídejte.“
„Aha, tak v tom případě se omlouvám, nesplňujete jednu z podmínek. Já to tady poznamenám, abychom vás v budoucnu kontaktovali.“

Tak takhle tedy vážně nebudeme kamarádi.

  1. Prodavači hrnců

V devadesátých letech byly populární telefonické pozvánky na prodejní večeře, dnes už letí přímý prodej. Naštěstí nejsem cílovka (rozuměj: nejsem v telefonním seznamu, není mi očividně přes šedesát a veřejně adoruji obchodní dům IKEA), takže tahle sorta lidí mi nevolá, ale jelikož si pár mých kamarádů prodejem nejrůznějších zbytečností po telefonu přivydělává, mám docela solidní představu o tom, jak silný žaludek a naturel člověk musí mít.

Doufám a věřím, že než budu ve věku a stavu, kdy bych se snad mohl stát obětí přímého prodeje čehokoliv, zhyne tento obchodní model bídnou smrtí a všichni telefonisté se nechají okrást do posledního krajíce za pomoci letadel MLM.

To by bylo z hlediska dělání si srandy z lidí, kteří od rána do večera někomu telefonují, tak akorát. Samozřejmě si uvědomuji, že nemůžou za to, co jejich nadřízení a nadřízení jejich nadřízených vymysleli a co oni musejí  dodržovat – plnit limity na počty prodaných kusů a tak podobně.  Dělal jsem s nimi v jedné budově, takže jsem viděl všechny ty důležité vedoucí, kteří také jen dělají svou práci, stojí s ukazovátkem u tabulí a hodnotí své ovečky. A upřímně doufám, že se nedočkám toho, že mi aktivní telefonista  z nějakého týmu bude po americkém vzoru vysvětlovat, že Tomio Okamura je prezidentský kandidát, kterého chci podpořit!

Telemarketéři všech zemí, ... !!!

TOMIO THE VOTE!

MYBerte prosím ohledy na lidi, kteří se chtějí ráno vyspat a respektujte jejich nezájem o vaše produkty a služby. Všichni víme, že potřebujete prodávat, ale zkuste pro začátek projevit nějakou úctu k vaší „oběti“ a držte se rady, kterou prezentoval na Twitteru Martin Hassman: „Chcete změnu vnímání značky? Tak přestaňte vyrábět sračky.“