Za dnešní článek budu mnohými označován za diletanta, jenž nic neumí a jen kope do těch, kteří doopravdy něco dokázali. Ale co. Na mysli mám dvojici ViralBrothers mající na svědomí sérii videí Debilní kecy, kterou si puberťáci sdílejí přes Facebook a dodávají komentáře ve stylu „No ty krávo, tohle je přesný, vole!“
Na svých webových stránkách se kluci dušují, že jsou experty na virální reklamu. Doslova uvádějí, že jejich „jedinečná strategie kombinuje virální zábavu s marketingovým sdělením.“ To se snaží doložit řadou referenčních videí s přibližným počtem zhlédnutí. Děsivé je, že čísla u Debilních keců bezproblémově přesahují jeden milión.
To by klidně mohla být ta virální zábava, budiž, ale kde je marketingové sdělení? Vzpomenete si na to, kdo si zaplatil reklamu na Debilních kecech holek a Debilních kecech kluků? To těžko. Prozradím vám to. V případě holek to byl web , v případě kluků obchod s oblečením v nadměrných velikostech Prvnímu projektu zvýšili se sledovaností videa 1,5 milionu návštěvnost o 80 tisíc (bohužel se nikde nedočteme, kolik uživatelů na webu vydrželo déle než několik vteřin), o Krutých hadrech už pro jistotu není nikde ani zmínka.
A tak se ViralBrothers rozhodli, že budou propagovat raději sami sebe. Na závěru posledního videa (poeticky nazvaného Debilní kecy, co kluci neříkají (?!)) se objevuje zmínka, že vám Meldik a Čeněk rádi odmoderují libovolnou akci. Jak na vás působí „marketingová agentura“, která ve volných chvílích moderuje maturitní plesy?
Debilní kecy kluků, holek, špatných fotografů a tramvají zachyceny na jediném snímku! Foto: facebook.com/ViralBrothers
Něco podobného se podařilo Tomášovi a Tomášovi z Nekecej. Na rozdíl od Viralbrothers byl ovšem jejich pořad na Streamu zábavný (to, že mě Debilní kecy nudí a přijdou mi neoriginální a značně trapné, považuji za subjektivní názor, proto to raději nebudu příliš rozmazávat) a už od začátku se prezentovali jako baviči. Proč ne? Fakt, že ve skutečnosti je jejich moderování za 20 tisíc značně plytké a nezábavné (zkušenost z Ondřejova maturitního plesu), je věc druhá. Nakonec se spokojeně usadili na Fajn rádiu, kde si uvádějí svoji odpolední show.
Vrána k vráně sedá, a tak není těžké naleznout video, kde se kromě jednoho virálního bratra (Meldika) objevuje i další internetová celebrita, která ve volných chvílích rapuje o mrtvých hokejistech (Kazma). Pokud jsem jediný, komu následující video nepřijde ani trochu vtipné, uznávám, že mám porouchaný smysl pro humor.
Ve spoustě věcí jsme možná diletanti, ale dokážeme rozeznat dobrý humor od špatného. Debilní kecy patří k tomu nejhoršímu a nám je smutno, že se najde tolik lidí, kterým se to líbí. ViralBrothers, vaše stránky slibují klientům zázraky, ale za jejich peníze propagujete maximálně tak sami sebe. Zauvažujte nad tím, jestli by nebylo fér přiznat, že jste v první řadě baviči, kteří za rozumný poplatek moderují hudební večírky. Reklamka nebo kreativní studio by měly mít značně jiné parametry.