Virtuální operátoři

Jeden je bleskový, další se dá koupit v Tesku. Jsou i takoví, za nimiž stojí lamy, nebo tací, kteří se vám budou vnucovat s každým vyúčtováním za elektřinu. Další je jen snůška debilních keců. Někteří se snaží oslovit mladé, někteří na to jdou přes píchání. No a taky tu je jeden, který si říká Dragon. A to je už fakt blbý.

Předchozí odstavec by byl podstatně zajímavější (nebo taky ne), kdybyste si nemohli přečíst titulek. Takhle je vlastně dost trapnej, když už jste od začátku věděli, o co jde. Ale to je fuk. Třeba tu titulky někdo nečte. Ale to spíš ne.

Zpět k věci. Tak dlouho jsme volali po virtuálních operátorech, kteří by nám seškrtali účty, až nám nakonec účty seškrtal strach z příchodu PPF jako čtvrtého mobilního operátora (po Kellnerově odkupu majoritního podílu v české Telefónice vyznívá celá ta mobilní revoluce trochu úsměvně). Desítky virtuálů se vyrojily až posléze.

A virtuála chce mít nyní každý. Dokonce i Matouš se nechal slyšet, že Matouš Mobil by mohl být docela trhák, protože by nabízel bezkonkurenční benefit v podobě zákusků (ňamin, slovy autora) ke každému vyúčtování zdarma. V komentářích pod článkem můžete spekulovat, jestli je tento model životaschopný.

Nicméně, drtivá většina virtuálů se podobá jako vejce vejci. Nabízí bizarně levné volání v rámci vlastní sítě (což vám bude k ničemu, protože ve vašem okolí nikdo jiný kromě vás CokoliMobajl nemá) a taky nějak normálně drahé volání do sítí ostatních. Někdo sem tam přihodí nějaký pseudo bonus, například v podobě neomezeného internetu (o rychlosti vytáčeného připojení).

Virtuální operátoři

Jediná situace, kdy se virtuální operátor může doopravdy vyplatit, nastává v okamžiku, kdy objednáte simkartu i všem vašim babičkám, dědečkům a tetičkám z Bruntálu i Broumova. V tu chvíli si všichni mezi sebou budete moci zběsile volat a o svátcích posílat veselé rýmované SMSky o Ježíškovi.

A nakonec nechápačka největší: Drtivá většina těchto narychlo spíchnutých virtuálů je tak bláznivá, že si své zákazníky nijak neváže. Možná si neuvědomuje, že jejich cílovka jsou (v oblasti telekomunikací) promiskuitní lidé, kteří jejich SIMku zahodí ve chvíli, kdy z televizní reklamy zjistí, že s někým jiným mohou volat o 5 haléřů levněji než s vámi.

Uvázat si zákazníka přitom nemusí být ani moc obtížné. Třeba oblast bankovnictví již dobře ví, že motivací ke sjednání hypotéky na 20 let může být i jedna pěkná sportovní taška.

MYVy bláhoví, kteří se chystáte vstoupit na absurdně přesycený český TelCo trh, zadržte! Nebude trvat dlouho, možná jen pár desítek měsíců, než vás ve ztrátě koupí nějaký schopnější konkurent. Otevřete si raději cukrošku (Matouši!).