Předvolební kampaň se nám rozjela. Paradoxně nejvíce mě oslovily billboardy strany, kterou v žádném případě volit nebudu – ODS. Její krásný výtvor #Volím_pravici je tak silný, že si zaslouží vlastní článek. Tady je.
Jste členové staré, známé, velké a ozkoušené strany. Máte pár přijatelných politiků a pak spoustu méně přijatelných členů. Vládli jste čtyřikrát, z toho vaše vláda padla třikrát kvůli vašim vlastním poslancům. Členové (včetně otce zakladatele a bývalých premiérů) vám utíkají k Bobo a kdysi populární primátor hlavního města z vaší strany mluví ve sněmovně o tom, že má strach, že ho policie odposlouchává při onanii. Máte problém.
Co uděláte? Zatáhnete do toho ty internety. Je to poslední místo, kde ještě někoho zajímáte, mladí (pořád většina internetové populace) vám vždy spíše přáli, a konečně mytické sociální sítě dostaly knížete do druhého kola. Takže si vymyslíte hashtag. Billboardy ODS vypadají takto:
Zdroj: www.facebook.com/ods.cz
Tento billboard znamená 3 věci:
- ODS se stydí za svoje jméno a logo. Jenom proto strana doktorů, inženýrů a podnikatelů ukradne logo populární, úspěšné a globální firmě.
- ODS nepochopila, že už není jediným synonymem pravice.
- ODS nezaznamenala, že kampaň na internetu se nedá dělat jednosměrně.
Kampaň na Twitteru vypadala takto:
Ve druhé fázi začal vznikat nádherný umělecký žánr:
Když se chci dostat z levého břehu na pravý, #volím_pramici,
když chci šukat, #volím_samici,
když mám mlíko, #kojím_samici,
když potřebuji odchovat selátka, #volím_prasnici,
když mě někdo sere, #volím_munici,
když uklízím sníh, #volím_radlici,
když potřebuju uložit hotovost. #volím_krabici,
když chci zalít zahradu, #volím_hadici,
když chci pěstovat víno #volim_vinici,
když chci pečivo, #volím_rohlíci,
když ladím televizi, #volim_stanici…
(kompletní znění a autory naleznete zde)
Jak zareagovala ODS?
Chlapi, když vás někdo začne parodovat, nedávám mu zbytečně další munici. Ta kampaň je průšvih, ale o moc líp to udělat nešlo. Pokuste se, prosím, vybruslit z celé věci nějak důstojně. Třeba přestaňte poroučet větru dešti.
Milá ODS, když vybírám copywritery, #Volím_myslící.