VY: Pizza Go Home aneb příběhy tisíce a jednoho nastrouhaného eidamu

Autorkou tohoto textu je Sylva Vrbová.

Bylo pondělní poledne a já jsem zrovna šla z přijímaček na VŠ. Když jsem den předem mapovala na Googlu onu VŠ (jedná se o Policejní akademii), spatřila jsem, že se v těsné blízkosti školy nachází pizzerie Go Home. Okamžitě jsem si vybavila reklamu z rádia, že mají tu nejlepší pizzu…

Nikdy jsem tam nebyla, ale tušila jsem, že to bude menší místnost s pár stolky, nic velkého, prostě klasická pizzerie jako Company a podobné. První dojem byl celkem dobrý, čisté stoly, vcelku normální hosté. Celkem brzy to zkazil dojem ze zaměstnance. Moc se mi nelíbilo, že mi pizzu bude dělat někdo, kdo – upřímně řečeno – vypadá jako bývalá fetka. Také mě docela překvapilo, že ten samý člověk, který je na pokladně, dělá pizzu. To jsem nikdy v klasické pizzerii neviděla. Přesto jsem se odhodlala objednat si.

Nutno uznat, že pizza vypadala velmi podobně jako logo firmy. Zdroj: Facebook Pizza Go Home

Nutno uznat, že pizza vypadala velmi podobně jako logo firmy.
Zdroj: Facebook Pizza Go Home

Jsem velký „gurmán“ a proto si všude dávám jen Margaritu. Ta mě nezklamala nikdy. Nikdy až do teď. Pizza mě stála 110 Kč, takže jsem čekala, že bude stát za to – velikostí i chutí. To, co mi bylo přineseno, bylo obrovské zklamání. Rajčatový protlak někde ležel už drahnou dobu. A co bylo na něm? Rozblemcané rajče, které lezlo příšerně do zubů, a eidam, který se na ně pro změnu lepil. Prostě na férovku nastrouhaný eidam. Bazalka? Posypané obyčejnou drhnutou. Když už děláte pizzu, na které jsou všehovšudy tři ingredience, zkuste použít čerstvou, celé lístečky. Celková chuť pizzy byla zkrátka otřesná.

Nenaštvalo mě to, že jsem si objednala hnusnou pizzu. Spíš jsem byla naštvaná, že se někdo opováží něco podobného nazývat pizzou, a bylo mi líto Italů a královny Margarity, na jejíž počest byla tato pizza vyrobena. Přiznávám, byla jsem zmanipulována reklamou, protože jsem si nějak vsugerovala, že podnik, který má reklamu v TV či v rádiu, by měl být skvělý. Mýlila jsem se. Je to přesně naopak:  Převážně špatné podniky potřebují reklamu.

Za tohle by vás Italové milovali. Zdroj: Facebook Pizza Go Home

Za tohle by vás Italové milovali. Zdroj: Facebook Pizza Go Home

Nebo jsem příliš zhýčkaná pizzou za 100 káčé z nejlepší pizzerie La Trattoria, která žádnou reklamu v médiích nemá a přesto je skvělá? Nebo maličkou pizzerií Gusto na Proseku, což je něco obdobného jako Pizza Go Home s nepříliš vlídným plastovým prostředím, ale zato se skvělou obsluhou i pizzou? Nebo je to tím, že jsem ochutnala jen tuto jednu konkrétní „pizzu“ (poprvé a naposledy!) a ostatní tam dělají lepší? Ráda se nechám poučit.

VYKdyž už si koupím pizzu, rozhodně nečekám, že na ní bude nastrouhaný eidam. Rozhodně ne za takovou přemrštěnou cenu. Dovolím si říct, že i kdejaká mražená pizza je lepší. Buď buďte fér a na rovinu přiznejte, že používáte eidam, nebo to nenazývejte pizzou. A můžete mít tisíce reklam, ale jakmile bude zákazník nespokojen, už se nevrátí, mějte to na paměti.

MYPizzerie, jež strouhají na své výtvory eidam, by vydaly na samostatný hate. Budiž tento text naší čtenářky, která pizzu z produkce Go Home měla naposledy, dostatečným varováním ostatním napodobitelům italské kuchyně.