VY: Rezervace obsazených stolů

Autorem tohoto hejtu je student VŠE Jakub Kadlec.

Pohostinství a restauratérství v Česku trpí mnoha neduhy, které by stály za zmínku, ale jeden z nich mě trápí již dlouhou dobu a vyskytuje se častěji, než by bylo vhodné. Především pak u podniků, které se rády označují za „lepší“. Následující zážitek – jeden z nekonečné řady – mluví za vše.

Nedávno jsem seděl v kavárně Lucerna, popíjel svou kávu a pracoval. Bylo okolo šesté hodiny odpolední a já obsluze nijak nenaznačoval, že bych v nejbližších chvílích plánoval stůl opustit. Přesto slečně servírce nic nebránilo tomu, aby na můj stůl bez jakéhokoliv komentáře umístila prázdnou účtenku s textem „Reservé – 19:00“. Podotýkám, že v kavárně Lucerna je přes 20 téměř identicky situovaných (podnik má obdélníkové, velmi homogenní, rozvržení, a těžko lze nějaké umístění preferovat) stolů, a dobrá třetina z nich byla v době mé návštěvy neobsazena.

Zcela respektuji a vítám fakt, že restaurační zařízení má právo jakýkoliv ze stolů vyhradit pro osobu, která telefonicky provedla rezervaci.

Ale nerozumím a odmítám respektovat velmi drzé pohození informace o rezervaci, která má vstoupit v platnost ani ne za hodinu od aktuálního času, u stolu, u kterého právě sedíte a konzumujete, zvláště pak v případě, že je v podniku několik volných stolů.

VY: Rezervace obsazených stolů

Foto: Roland Tanglao

Ani tak nejde o přání provozního daného podniku taktně mě upozornit na to, že bych měl vypadnout, protože obdržel rezervaci potenciálně utrácivějších zákazníků. Jde mi o prudce netaktní způsob, jakým vás z podniku „vyhazují“.

V případě, že by mi slečna z obsluhy slušně řekla, že si dané místo rezervoval jiný host, neměl bych problém se přesunout, ať už do jiného podniku, domů, nebo jednoduše k jinému stolu. Ale sprosté pohození lístečku mi nepřipadá jako způsob chování, kterým by se kavárna v centru Prahy měla prezentovat.

VYVážení majitelé/provozovatelé restaurací a kaváren – pokud chcete, aby host uvolnil své místo někomu, kdo si jej rezervoval, řekněte svým číšníkům, že to jde i taktním a slušným způsobem, po jehož provedení si „vyhozený“ zákazník neřekne, že se obsluha sestává ze skupiny nevychovaných fracků.